Friesland Campina
FrieslandFoods nam in 2001 Fristi over van Nutricia. In 2008 gingen FrieslandFoods en Campina samen verder als één bedrijf. Daarom ken je Fristi vanaf dat moment als onderdeel van FrieslandCampina.
Fristi campagne
In 1986 krijgt Fristi een boost op de markt! Na de vernieuwde campagne is het duidelijk dat Fristi overal verkrijgbaar is, dus zowel in de horeca als in de supermarkt. “Rap je naar de winkel voor Fristi, de fruitigste drinkyoghurt” is de boodschap van de reclame. Fristi is vanaf dat moment ook verkrijgbaar in blikjes en kartonnen verpakkingen en niet meer enkel in de bekende glazen fles.
Een frisse drank!
Fristi is het allerlekkerste drankje en altijd een feestje! Na de lancering is het roze drankje alleen nog maar verkrijgbaar in de horeca onder de slogan "Blijf fris, bestel Fristi, ijskoud'. Het product is op dit moment nog niet verkrijgbaar in de supermarkt!
Het ontstaan van Fristi
Het bekende roze drankje wordt door Nutricia geïntroduceerd, voor het eerst in 1955. In de introductiecampagne wordt Fristi aangeprezen als een “frisse drank”. Om de tot dan toe volkomen onbekende yoghurtdrank te promoten wordt onder andere een actie op touw gezet waarbij Fristi gratis wordt uitgedeeld aan wandelaars tijdens de Vierdaagse van Nijmegen.